1) Ο καθαρισμός κτιρίων.
2) Η εμπορία και μίσθωση υλικών καθαρισμού και μηχανημάτων καθαρισμού.
3) Η συγκρότηση συνεργείων ή ομάδων προσωπικού με σκοπό την εξυπηρέτηση τρίτων επιχειρήσεων για την παροχή διαφόρων υπηρεσιών.
4) Η δημιουργία αλυσίδας στεγνοκαθαριστηρίων, ακόμη και με το σύστημα Φραντσάϊζινκ (Franchising) στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με σκοπό τον καθαρισμό, τη βαφή, το στέγνωμα, το σιδέρωμα, την αποθήκευση και την φύλαξη πάσης φύσεως ειδών ρουχισμού και δερματίνων ειδών. Επίσης, την μεταποίηση δερματίνων υφασμάτων, καθώς και τον καθαρισμό, την αποθήκευση και φύλαξη χαλιών.
5) Η συγκρότηση συνεργείων ή ομάδων προσωπικού ή μεμονωμένων προσώπων με σκοπό την εξυπηρέτηση τρίτων φυσικών ή νομικών προσώπων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου για την παροχή υπηρεσιών τραπεζοκόμων και γενικά σερβιρίσματος.
6) Η ανάληψη και κατασκευή στο εσωτερικό και στο εξωτερικό δημοσίων και ιδιωτικών έργων, οποιασδήποτε φύσης, η ανέγερση οικοδομών επί οικοπέδων ιδιοκτησίας αυτής ή επί οικοπέδων ιδιοκτησίας τρίτων, έναντι αμοιβής ή με το σύστημα της αντιπαροχής, η τεχνική και οικονομική μελέτη πάσης φύσεως τεχνικών έργων, η αγορά, πώληση, μίσθωση, υπομίσθωση, ανακαίνιση και εν γένει εκμετάλλευση ακινήτων και γενικά η άσκηση κάθε μορφής οικοδομικών και τεχνικών επιχειρήσεων.
7) Η τουριστική αξιοποίηση εκτάσεων και πώληση των εκτάσεων αυτών, η εκμετάλλευση αυτών, για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτων, για κατασκευή ξενοδοχείων ή τουριστικών εγκαταστάσεων.
8) Η αγορά, πώληση, εκμίσθωση, μίσθωση, υπομίσθωση και γενικά εκμετάλλευση σκαφών αναψυχής και αλιείας.
9) Η παροχή υπηρεσιών μηχανοργάνωσης, πληροφορικής, λογισμικού άλλων εταιρείων και λοιπών συναφών υπηρεσιών.
10) Η διαχείριση εμπορικών υποθέσεων άλλων εταιρειών και η διοίκηση εμπορικών επιχειρήσεων.
11) Η τοποθέτηση πάσης φύσεως συστημάτων ασφαλείας (πόρτες και κλειστά κυκλώματα ασφαλείας) και συναφών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και η παροχή κάθε είδους υπηρεσιών εγκατάστασης, λειτουργίας, τεχνικής υποστήριξης και επισκευής των παραπάνω ειδών.
12) Για την πραγματοποίηση του σκοπού της η Εταιρεία μπορεί :
α) Να συμμετέχει σε οποιουδήποτε εταιρικού τύπου εταιρείες και επιχειρήσεις, που επιδιώκουν όμοιους ή παρεμφερείς σκοπούς.
β) Να συνεργάζεται με οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
γ) Να αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα οποιαδήποτε επιχείρηση ημεδαπή ή αλλοδαπή με όμοιο ή παρεμφερή σκοπό.
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ISO
Πολιτική Ποιότητας (ISO 9001:2015) Βασικός σκοπός της πολιτικής ποιότητας της εταιρίας είναι η συνεχής βελτίωση των επιχειρηματικών μας επιδόσεων, με ταυτόχρονη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες μας, αξιοποιώντας τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο που αφορά Υπηρεσίες γενικού καθαρισμού σε : Τράπεζες, Δημόσιες Υπηρεσίες, Νοσοκομεία (Συμπεριλαμβανομένης ενδονοσοκομειακής περισυλλογής ιατρικών αποβλήτων), Ξενοδοχεία, Αθλητικές εγκαταστάσεις, Επαγγελματικούς χώρους. Στελέχωση χώρων εστίασης. Παροχή υπηρεσιών Τραπεζοκόμου και Προσωπικού Κουζίνας. Παροχή υπηρεσιών απολύμανσης δημοσίων και ιδιωτικών χώρων. Υπηρεσίες καθαρισμού δημοσίων οδών και κοινόχρηστων χώρων. Υπηρεσίες αποκομιδής, συλλογής, μεταφοράς και διαχείρισης απορριμμάτων. Παροχή υπηρεσιών απολύμανσης, απεντόμωσης & μυοκτονίας. Ο στρατηγικός προσανατολισμός της εταιρίας μας έχει σχεδιαστεί με στόχο: • Την άμεση και αποτελεσματική παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών για τους πελάτες. • Την παροχή κυρίως αποτελεσματικών λύσεων. • Τη μόνιμη ανάπτυξη και εξέλιξη των συστημάτων αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. • Την πρόσληψη προσωπικού υψηλής ειδίκευσης και καταρτισμένο προσωπικό. Ειδικότερα, οι επιμέρους αντικειμενικοί σκοποί ποιότητας της εταιρίας μας είναι: • Η διαρκής βελτίωση των επιχειρηματικών της επιδόσεων • Η συνεχής ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού • Η μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των πελατών Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω η εταιρεία μας έχει εγκαταστήσει, εφαρμόζει και βελτιώνει συνεχώς ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, το οποίο συμμορφώνεται με το Διεθνές Πρότυπο ISO 9001:2015 αναφορικά με το πεδίο που αφορά Υπηρεσίες γενικού καθαρισμού σε : Τράπεζες, Δημόσιες Υπηρεσίες, Νοσοκομεία (Συμπεριλαμβανομένης ενδονοσοκομιακής περισυλλογής ιατρικών αποβλήτων), Ξενοδοχεία, Αθλητικές εγκαταστάσεις, Επαγγελματικούς χώρους. Στελέχωση χώρων εστίασης. Παροχή υπηρεσιών Τραπεζοκόμου και Προσωπικού Κουζίνας. Παροχή υπηρεσιών απολύμανσης δημοσίων και ιδιωτικών χώρων. Υπηρεσίες καθαρισμού δημοσίων οδών και κοινόχρηστων χώρων. Υπηρεσίες αποκομιδής, συλλογής, μεταφοράς και διαχείρισης απορριμμάτων. Παροχή υπηρεσιών απολύμανσης, απεντόμωσης & μυοκτονίας. Η Διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας είναι ουσιαστικό μέσο ενδυνάμωσης της επιχειρηματικής της θέσης λόγω: • Της συνεχούς βελτίωσης της Ποιότητας των υπηρεσιών μας • Της αποδοτικότερης οργάνωσης • Της προώθησης της καινοτομίας Το πλαίσιο και ο μηχανισμός για τον καθορισμό και την ανασκόπηση των αντικειμενικών σκοπών και στόχων ποιότητας τίθεται στις τακτικές ανασκοπήσεις του Συστήματος από τη Διοίκηση. Επίσης στόχος της εταιρίας μας είναι ο προδιορισμός των απαιτήσεων όλων των ενδιαφερόμενων μερών και η λήψη δράσεων προκειμένου αυτές να ικανοποιούνται. Η συνεχής βελτίωση των ποιοτικών επιδόσεων και η πρόληψη των προβλημάτων - μη συμμορφώσεων, που αποτελεί δέσμευση της διοίκησης, προϋποθέτουν τη συνειδητοποίηση και τον συστηματικό έλεγχο σε κάθε επιμέρους διεργασία και ως σύνολο. Η Διοίκηση της εταιρείας δεσμεύεται για συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Συστήματος Ποιότητας, την ικανοποίηση των εφαρμοστέων απαιτήσεων και των απαιτήσεων όλων των ενδιαφερόμενων μερών. ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 20.02.2018 Πολιτική για το Περιβάλλον (ISO 14001:2015) Η επιχείρηση αναγνωρίζει την μεγάλη σημασία που έχει η προστασία του περιβάλλοντος. Στη κατεύθυνση αυτή έχει θέση σε λειτουργία ένα καταγεγραμμένο σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης, σύμφωνο με τις απαιτήσεις του πρότυπου ISO 14001, έτσι ώστε οι διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στην εταιρεία ή για την εταιρεία να γίνουν φιλικότερες προς το περιβάλλον. Σκοπός του συστήματος είναι η λειτουργία της εταιρείας να ξεπερνά τις απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας έτσι ώστε να λειτουργεί ακόμα φιλικότερα προς το περιβάλλον. Στα πλαίσια αυτού του συστήματος η διοίκηση της εταιρείας δεσμεύεται ότι : • θα καθορίσει χαρακτηριστικά περιβαλλοντικής απόδοσης για κάθε διαδικασία που λαμβάνει χώρα σε αυτή ή εκ μέρους της • λειτουργεί σε συμφωνία με την υπάρχουσα περιβαλλοντική νομοθεσία και κανονισμούς • αναπτύσσει λειτουργικές διαδικασίες που στόχο έχουν να αποτρέψουν τη ρύπανση του περιβάλλοντος • προοδευτικά και μέσω στόχων και προγραμμάτων, θα βελτιώσει το επίπεδο περιβαλλοντικής προστασίας, μειώνοντας τα απόβλητα που προκύπτουν από τις λειτουργικές δραστηριότητες της, προωθώντας την ανακύκλωση ή την επαναχρησιμοποίηση. • έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να εμποδίζει την μόλυνση του περιβάλλοντος • διαθέτει τις πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις της στο προσωπικό της επιχείρησης, καθώς επίσης και σε οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο μέρος το οποίο τις έχει ανάγκη • ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες περιβαλλοντικών ατυχημάτων, και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τη ρύπανση που μπορεί να προκύψει από ένα τέτοιο ατύχημα • συνεργάζεται με τους προμηθευτές, συνεργάτες, πελάτες της με στόχο να τους βοηθήσει να αναπτύξουν ενδιαφέρον για τη προστασία του περιβάλλοντος • παροχή των αναγκαίων πόρων για την ανάπτυξη και εφαρμογή του Σ.Π.Δ. • προωθεί την κατάλληλη εκπαίδευση στο προσωπικό, ώστε να διαβεβαιώνει ότι αυτό είναι σε θέση να λειτουργεί σε συμφωνία με τις δεσμεύσεις της παρούσας περιβαλλοντικής πολιτικής ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 15.02.2020 Πολιτική ασφάλειας τροφίμων (ISO 22000:2018) Η ανώτατη Διοίκηση που ασκεί ηγετικό ρόλο, καταδεικνύει τη δέσμευσή της σε σχέση με το ΣΔΑΤ μέσω της παρούσας πολιτικής της για την ασφάλεια τροφίμων, την οποία και διαθέτει σε κάθε ενδιαφερόμενο μέρος. Η στρατηγική κατεύθυνσης του οργανισμού πρέπει να είναι συμβατή σε κάθε περίπτωση με την παρούσα πολιτική και τους στόχους του ΣΔΑΤ. Υπάρχει σταθερή βούληση και δέσμευση για ενσωμάτωση των απαιτήσεων ΣΔΑΤ στις επιχειρηματικές διαδικασίες του οργανισμού, την εξασφάλιση ότι οι πόροι (ικανότητες & επαγγελματική επάρκεια προσωπικού, επικοινωνία κα) που απαιτούνται για το ΣΔΑΤ είναι διαθέσιμοι, την γνωστοποίηση της σημασίας της αποτελεσματικής διαχείρισης της ασφάλειας των τροφίμων και της συμμόρφωσης του ΣΔΑΤ με απαιτήσεις όπως ισχύουσες νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις και αμοιβαία συμφωνημένες απαιτήσεις πελάτης που σχετίζονται με την ασφάλεια των τροφίμων. Υπάρχει σταθερή βούληση και δέσμευση ότι το ΣΔΑΤ αξιολογείται τακτικά και διατηρείται για να επιτύχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Υπάρχει σταθερή βούληση και δέσμευση για την καθοδήγηση και υποστήριξη ατόμων για συμβολή στην αποτελεσματικότητα του ΣΔΑΤ και την προώθηση της συνεχούς βελτίωσης του. ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 30.01.2021 Πολιτική Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας (ISO/IEC 22301:2019) Η πολιτική αυτή αποσκοπεί στη διατήρηση της συνέχειας των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, όταν αυτά διαταράσσονται από οποιαδήποτε εκδήλωση απροόπτου περιστατικού, για να μπορέσει η εταιρεία να επανέλθει σε κανονική εργασία το συντομότερο δυνατόν, λαμβάνοντας πλήρως υπόψη τον αντίκτυπο οποιασδήποτε καθυστέρησης στην ποιότητα της παροχής των προϊόντων και υπηρεσιών της, στη φήμη της και στην οικονομική της ευρωστία. Αυτή η πολιτική, δεσμεύει τη διοίκηση της επιχείρησης και έχει σκοπό να εξασφαλίσει ότι: • η έννοια της Επιχειρησιακής Συνέχειας και η πολιτική της εταιρείας μας θα κατανοηθεί από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. • εντοπίζονται οι εσωτερικές και οι εξωτερικές εξαρτήσεις των δραστηριοτήτων της εταιρείας καθώς επίσης και οι προσδοκίες από τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους συνεργάτες, το προσωπικό, τους μετόχους και των αρμόδιων αρχών του κράτους. • Έχει τεθεί ένα επιθυμητό πλαίσιο λειτουργίας, όπως επίσης και οι απαραίτητοι στόχοι επιχειρησιακής συνέχειας που σταθερά συνάδουν με την παρούσα πολιτική. • αναπτύσσονται σχέδια έκτακτης ανάγκης για να διασφαλιστεί η αποκατάσταση της συνέχειας των εργασιών σε περίπτωση διακοπής των κρίσιμων διεργασιών και ότι αυτό εξασφαλίζεται σε αποδεκτό επίπεδο. • τα σχέδια έκτακτης ανάγκης δοκιμάζονται παρακολουθούνται και επικαιροποιούνται συστηματικά. • σε κάθε περίπτωση η επιχείρηση ικανοποιεί το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της. • εφαρμόζεται πρόγραμμα ενημέρωσης του προσωπικού και ενδιαφερόμενων μερών. • διατίθενται οι απαραίτητοι πόροι για την αποτελεσματική εφαρμογή και συνεχή βελτίωση του Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας • Ικανοποιεί τις κανονιστικές και νομοθετικές απαιτήσεις και απαιτήσεις ενδιαφερόμενων μερών σχετικά με την επιχειρησιακή συνέχεια του οργανισμού. Η επιχείρηση αναγνωρίζει ότι το Σύστημα Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας, θα είναι πιο αποτελεσματικό όταν όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το κατάλληλο επίπεδο ευαισθητοποίησης στην αντιμετώπιση απρόβλεπτων περιστατικών και στην εφαρμογή των πλάνων απόκρισης. Για τον λόγο αυτόν καλεί όλο το προσωπικό να συμμετέχει ενεργά στην εφαρμογή και στη συνεχή βελτίωση του Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας. ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 30.01.2021 Πολιτική Διαχείρισης Ασφαλείας πληροφοριών (ISO/IEC 27001:2013) Η παρούσα δήλωση Πολιτικής Ασφαλείας Πληροφοριών της εταιρείας αποτελεί δέσμευση της Διοίκησης της εταιρίας, για τήρηση του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης Πληροφοριών, αναγνωρίζοντας ότι, η ενεργός συμμετοχή αλλά και η γνώση τόσο του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης Πληροφοριών όσο και της φιλοσοφίας της εφαρμογής του, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του αντικειμενικού σκοπού της Εταιρείας μέσα στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας και των αναγκών που διέπουν τη λειτουργία της στον επιχειρησιακό χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται. Στο πλαίσιο αυτό, τόσο η Διοίκηση όσο και το προσωπικό δεσμεύονται για την καθημερινή εφαρμογή του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης Πληροφοριών. Το Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης Πληροφοριών της εταιρείας είναι πλήρως εναρμονισμένο με το πρότυπο ISO/IEC 27001:2013 που αναφέρεται στην εφαρμογή τεκμηριωμένων διαδικασιών και μεθόδων που εξασφαλίζουν την ποιοτική και οργανωτική διαχείριση των διεργασιών ασφαλείας τόσο στις πληροφορίες αλλά και στα Πληροφοριακά Συστήματα της εταιρίας. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση δεσμεύεται για: • Το ότι οι επιχειρηματικοί στόχοι, θα πρέπει να είναι προσδιορισμένοι και ευθυγραμμισμένοι με τις επιχειρηματικές ανάγκες και την Πολιτική Ασφαλείας. • Ότι θα παρέχει άμεση καθοδήγηση και υποστήριξη στις πρωτοβουλίες που αφορούν στην ασφάλεια των πληροφοριών • Θα παρέχει τους απαραίτητους πόρους για τις πρωτοβουλίες αυτές • Θα εγκρίνει ρόλους, αρμοδιότητες και γενικότερα την απαραίτητη οργανωτική διάρθρωση σε όλο το εύρος της εταιρίας, η οποία είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική διαχείριση των θεμάτων ασφάλειας πληροφοριών. • Θα εγκρίνει προγράμματα ενημέρωσης προσωπικού με στόχο τη συνεχή επιμόρφωση τους πάνω σε θέματα ασφάλειας πληροφοριών. • Θα διασφαλίζει το συντονισμό της εφαρμογής των μηχανισμών και σημείων ελέγχου ασφάλειας πληροφοριών σε όλο το εύρος της εταιρίας. • Θα διασφαλίζει τη συνεχή βελτίωση του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης Πληροφοριών. Για το σκοπό αυτό ορίζεται Υπεύθυνος Ασφαλείας Πληροφοριών για την ανάπτυξη και λειτουργία του Συστήματος Ασφαλείας της εταιρίας. Το Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης Πληροφοριών ανασκοπείται από τη Διοίκηση και επιθεωρείται από την Ομάδα Ασφαλείας Πληροφοριών & Πληροφοριακών Συστημάτων. ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 01.08.2018 Πολιτική κατά της δωροδοκίας (ISO 37001:2016) Η επιχείρηση δεσμεύεται για τον σχεδιασμό, υλοποίηση, συντήρηση και συνεχή βελτίωση του Συστήματος Διαχείρισης κατά της Δωροδοκίας που εφαρμόζει σύμφωνα με το πρότυπο ISO 37001:2016. Η επιχείρηση δεσμεύεται για υψηλά πρότυπα δεοντολογικής συμπεριφοράς και απαιτεί από όλους τους υπαλλήλους, τους επιχειρηματικούς συνεργάτες και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, με τα οποία συνεργάζεται, να συμμορφώνονται με αυτή την πολιτική χωρίς εξαίρεση. Όλοι οι εργαζόμενοι, συμπεριλαμβανομένης της Διοίκησης, έχουν εκπαιδευτεί σε σχέση με αυτήν την πολιτική. Η επιχείρηση εφαρμόζει πολιτική μηδενικής ανοχής κατά της δωροδοκίας, της διαφθοράς, πληρωμών διευκόλυνσης ή οποιασδήποτε άλλης παράνομης πράξης και τηρεί τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες για την πειθαρχική δίωξη και τιμωρία του προσωπικού που παραβιάζει την παρούσα πολιτική. Η επιχείρηση επιτρέπει μόνο τη λήψη και παραχώρηση επίσημων δωρεών σύμφωνα με τις διατάξεις του Ελληνικού Δημοσίου όπου αυτό είναι λογικό και ανάλογο προς μία σχέση. Τα δώρα αποφεύγονται εάν υπάρχει ο κίνδυνος να θεωρηθεί ότι επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων. Η επιχείρηση δεν θα συνεργάζεται με επιχειρήσεις όπου εμπλέκονται με πρακτικές διαφθοράς και θα σταματά άμεσα οποιεσδήποτε σχέσεις με συνεργάτες ή με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, αν προκύψουν τέτοιες περιπτώσεις. Η Διοίκηση και οι εργαζόμενοι της επιχείρησης συμμορφώνονται με τους Νόμους του κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη δωροδοκία, οι οποίοι έχουν εφαρμογή σε αυτήν. Η επιχείρηση δε θα συμμετάσχει εν γνώσει του σε οποιαδήποτε συναλλαγή, όπου διεφθαρμένες πρακτικές αποτελούν μέρος της συμφωνίας. Όταν συνεργάτες ή άλλα ενδιαφερόμενα μέρη αντιπροσωπεύουν την επιχείρηση, θα πρέπει, στο πλαίσιο των συμβατικών τους υποχρεώσεων, να συμφωνήσουν να ακολουθήσουν αυτήν την πολιτική. Όλες οι αμοιβές και οι δαπάνες τους πρέπει να είναι νόμιμες, εύλογες, δικαιολογημένες και να υποστηρίζονται από αποδεικτικά στοιχεία. Οι δε συγκρούσεις συμφερόντων δεν είναι αποδεκτές. Είναι προϋπόθεση απασχόλησης ότι η Διοίκηση και οι υπάλληλοι δε διεξάγουν ιδιωτικές επιχειρηματικές δράσεις, πολιτικές ή φιλανθρωπίες που συνεπάγονται σύγκρουση συμφερόντων. Για τη διεξαγωγή τους απαιτείται προηγούμενη γραπτή άδεια της διοίκησης, η οποία παρέχεται εφόσον δεν συντρέχει περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων. Η επιχείρηση δε συμμετέχει σε καμία πολιτική ή κομματική δωρεά. Σε περίπτωση φιλανθρωπικής δωρεάς απαραίτητη είναι η έγγραφη συγκατάθεση Επιτροπής Δεοντολογίας. Η διοίκηση, το προσωπικό και οι ανάδοχοι χρησιμοποιούν εμπιστευτικά κανάλια αναφοράς για να εγείρουν ανησυχίες - καταγγελίες. Εντούτοις, όλα τα μέλη της διοίκησης ενημερώνονται για τον τρόπο αντιμετώπισης των ανησυχιών που τους έχουν αναφερθεί και αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό και ίσως και ποινικό ζήτημα να μην αναφέρουν και να μην διερευνήσουν τέτοιες ανησυχίες. Σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρξουν οποιασδήποτε μορφής αντίποινα εξαιτίας της χρήσης του διαύλου καταγγελίας. Εάν παρατηρηθεί συμπεριφορά που μπορεί να παραβιάζει την παρούσα Πολιτική κατά της Δωροδοκίας ή προσεγγίσει οποιοσδήποτε μέλος του προσωπικού της επιχείρησης για σκοπούς δωροδοκίας ή διαφθοράς, προτρέπουμε οποιονδήποτε να επικοινωνήσει άμεσα με τον Υπεύθυνο του Συστήματος Διαχείρισης κατά της Δωροδοκίας και την Επιτροπή Δεοντολογίας. Η επιχείρηση θα χειριστεί την αναφορά εμπιστευτικά, στο βαθμό που αυτό επιτρέπεται από το νόμο. Εφόσον ο αναφέρον το επιθυμεί, επιτρέπεται η ανώνυμη υποβολή αναφοράς. Το Σύστημα για την Διαχείριση κατά της Δωροδοκίας κατά το πρότυπο ISO 37001:2016 έχει τεθεί σε εφαρμογή για να εμποδίσει την επιχείρηση να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε διεργασία διαφθοράς και να διεκπεραιώσει και να αναφέρει σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί περαιτέρω έρευνα και δράση. Αυτό υποστηρίζεται πλήρως από τα ανώτερα διοικητικά στελέχη. H ανώτερη διοίκηση ενημερώνεται τακτικά για όλα τα θέματα του Συστήματος Καταπολέμησης της Δωροδοκίας και η πολιτική και οι διαδικασίες που υποστηρίζουν το Σύστημα αυτό επανεξετάζονται τουλάχιστον ετησίως. Η ανώτερη διοίκηση δεσμεύεται και υποστηρίζει την εφαρμογή του Συστήματος Καταπολέμησης της Δωροδοκίας σύμφωνα με την παρούσα πολιτική και τους καθορισμένους στόχους, ώστε να μετριαστεί επαρκώς ο κίνδυνος δωροδοκίας για την επιχείρηση. Η Επιτροπή Δεοντολογίας είναι υπεύθυνη για την απάντηση σε τυχόν ερωτήσεις και τη διευκρίνιση τυχόν ζητημάτων δωροδοκίας αναφορικά με το προσωπικό. Η Επιτροπή Δεοντολογίας προάγει την επίλυση οποιωνδήποτε ζητημάτων προκύπτουν από αυτές τις επικοινωνίες. Αυτή η πολιτική επικοινωνείται εσωτερικά και εξωτερικά, διασφαλίζοντας ότι οι συνεργάτες, οι ενδιαφερόμενοι και οι υπάλληλοι ενημερώνονται για τη δέσμευση της επιχείρησης για την καταπολέμηση της δωροδοκίας. ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 22.02.2020 Πολιτική ασφάλειας και υγείας της εργασίας (ISO 45001:2018) Η διοίκηση της επιχείρησης φέρει την εκτελεστική ευθύνη για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και δεσμεύεται ώστε να προβαίνει σ’ όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται για τη βελτίωση των συνθηκών και της απόδοσης της υγιεινής και ασφάλειας, ώστε να διασφαλίζεται η προστασία της ζωής και της υγείας όλων των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των Υπεργολάβων, Προμηθευτών, Επισκεπτών και τρίτων που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας όπως ορίζεται από τις κείμενες διατάξεις και απαιτήσεις της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων και των συνεργατών ήταν, είναι και θα είναι το πρωταρχικό μέλημα της διοίκησης της εταιρείας. Προκειμένου η εταιρεία να επιτύχει και διατηρήσει την πολιτική της για την Υ&ΑΕ διαθέτει τους κατάλληλους πόρους (σε ανθρώπινο δυναμικό και εξοπλισμό), χρησιμοποιεί κατάλληλο και ικανό προσωπικό με την απαραίτητη τεχνογνωσία και κατανόηση σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας. Η διοίκηση παρέχει όλα εκείνα τα μέσα για την επιμόρφωση του προσωπικού σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας, την κατανομή υπευθυνοτήτων εντός της επιχείρησης, καθώς και κίνητρα για τη συμμετοχή όλων στην ελαχιστοποίηση των επισφαλών ενεργειών και συνθηκών εργασίας, ώστε κάθε εργαζόμενος που εμπλέκεται στις διεργασίες της εταιρείας να βοηθά τόσο ατομικά όσο και ομαδικά στη βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος. Ο απώτερος στόχος της εταιρείας είναι η εκτέλεση όλων των εργασιών με τις καλύτερες απαιτήσεις σε ποιότητα και χρόνο, χωρίς ατύχημα ή περιστατικό που θα βλάψει την ανθρώπινη υγεία. Η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων και η μείωση/ εξάλειψη όλων των εντοπισμένων εργασιακών κινδύνων, είναι μέλημα πρωταρχικά της διοίκησης αλλά και όλων όσων συμμετέχουν στις δραστηριότητες της εταιρείας και εξαρτάται πάνω από όλα από εμάς τους ίδιους. Η πολιτική και οι στόχοι της εταιρείας για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων πρέπει να εφαρμόζονται από όλους τους εργαζόμενους σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης και όλοι μαζί, αναγνωρίζοντας τους επιμέρους κινδύνους των χώρων εργασίας τους, να συμβάλλουν στη συνεχή βελτίωση της απόδοσης του Συστήματος Διαχείρισης Υγιεινής & Ασφάλειας στην Εργασία στην οποία η διοίκηση είναι προσηλωμένη και διαθέτει για τον λόγο αυτόν όλους τους απαραίτητους πόρους. ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 15.02.2020 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ISO 50001) Η πολιτική διαχείρισης ενέργειας της επιχείρησης ορίζει: "Μια υπεύθυνη και προσανατολισμένη προς το μέλλον προσέγγιση των περιβαλλοντικών ζητημάτων αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη συνεχή επιτυχία της επιχείρησης 3G FACILITIES A.E. Αναγνωρίζουμε τα αμοιβαία οφέλη της ενσωμάτωσης της βιωσιμότητας στις επιχειρηματικές μας στρατηγικές και της κατάλληλης αντιμετώπισης των επιπτώσεων στο περιβάλλον που προκαλούνται από τις δραστηριότητές μας». Η διοίκηση της επιχείρησης δεσμεύεται να μειώσει τη χρήση της ενέργειας και τις επιπτώσεις της στην αλλαγή του κλίματος και ενώ η ενέργεια αποτελεί μέρος της περιβαλλοντικής πολιτικής μας, είναι ένα επίσης ένα σημαντικό κεφάλαιο της περιβαλλοντικής μας επίδοσης. Η διοίκηση της επιχείρησης δεσμεύεται να: • διαθέτει σε μόνιμη βάση ομάδα διαχείρισης ενέργειας στο επίπεδο του διοικητικού συμβουλίου που είναι υπεύθυνος για την διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας. • διοργανώνει τακτικές συνεδριάσεις διαχείρισης ενεργειακών θεμάτων με τη συμμετοχή ανώτερων στελεχών και εξωτερικών συνεργατών, όπου κρίνεται σκόπιμο. • παρέχει εκπαίδευση σε θέματα διαχείρισης ενέργειας σε όλο το προσωπικό της. • παρέχει σχετική πληροφόρηση αναφορικά με τις ετήσιες ενεργειακές επιδόσεις της. • ενισχύει την ενεργειακή ευαισθητοποίηση του προσωπικού, των προμηθευτών/ συνεργατών και πελατών της. • υποστηρίζει τη προμήθεια ενεργειακά αποδοτικών προïόντων και υπηρεσιών • εφαρμόσει και χρησιμοποιεί κατάλληλους δείκτες ενεργειακής επίδοσης και συστήματα έξυπνης μέτρησης και χρήσης της ενέργειας. • παρακολουθεί σε τακτική βάση τις κατανάλωσης ενέργειας της. • εξετάζει την ενεργειακή / περιβαλλοντική επίπτωση του κύκλου ζωής κατά την αντικατάσταση ή απόκτηση νέου εξοπλισμού. • παρέχει τους απαραίτητους πόρους για την επίτευξη των ενεργειακών της στόχων. • συμμορφώνεται με τη νομοθεσία που αφορά τη χρήση ενέργειας. Οι παραπάνω δεσμεύσεις υποστηρίζονται από σαφείς στόχους που σκοπό έχουν τη συνεχή βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της επιχείρησης και οι οποίοι παρακολουθούνται και ανασκοπούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η πολιτική αυτή αποτελεί μέρος της γενικής πολιτικής της επιχείρησης για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών της επιδόσεων και ως εκ τούτου η εταιρία δεσμεύεται να κοινοποιεί σε ετήσια βάση στοιχεία που αφορούν την βελτίωση και σημαντικότητα της ενεργειακή της απόδοσης. Η εταιρεία προσπαθεί συνεχώς να βελτιώσει τις ενεργειακές της επιδόσεις. Η πολιτική και οι διαδικασίες διαχείρισης είναι ενταγμένες στις λειτουργικές διεργασίες της επιχείρησης και επανεξετάζονται τακτικά ώστε να διασφαλίζεται η καταλληλόλητα και αποτελεσματικότητα τους. ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής 01.06.2022 SOCIAL ACCOUNTABILITY POLICY / SA 8000 Our company, recognizing the great importance of corporate responsibility in modern social life, applies the Social Responsibility policy according to Standard SA 8000:2014, through a human-centered and fair human resources policy, aiming at the proper management of its relationship with its human resources. The company aims at the full implementation of the current Greek and EU labour legislation, while it complies with the obligations arising from international conventions/acts: ISO, the International Declaration on Human Rights and the United Nations regulations, in accordance with the SAI standard. Our company has obtained all the licenses and authorizations required by law governing its activities, and is fully consistent with the limits to which it must adhere. The work is carried out by trained and experienced employees and by qualified crews, in order to ensure the safe and professional execution of the planned work, while its facilities have all the necessary measures and equipment for risk protection. Our company takes special care in the continuous training, education and motivation of all its human resources, in order to raise awareness and create a sense of responsibility among its employees with regard to its operation, in accordance with the commitments of this policy. Top management is committed to complying with the Social Responsibility Policy and to continuously improving its performance, which it monitors through objective measurement indicators. Our company's Social Responsibility Policy focuses on achieving the following: • It will continuously improve its social face and performance in terms of the requirements of the standard SA 8000 and its relationship with its employees. •The company will not engage in or support child labor, and will not expose children or young workers to working conditions in or outside the workplace. • It will not allow any form of forced labor. •It will take all necessary measures to provide a safe and healthy working environment, and to prevent accidents and injuries that may be caused by or directly related to the workflow. •It will recognize the right of workers to form and participate in trade unions of their choice. •It will not condone or support the use of corporal punishment, mental or physical coercion and insult. •There will be no discrimination in hiring, compensation, training, promotion, termination, dismissal on the basis of: age, race, cost, nationality, religion, disability, gender, sexual orientation, union membership or political ideology. No form of sexual harassment will also be allowed. •It will apply the laws and industry standards regarding working hours. Overtime work is always an exception and must be paid with extra pay. •Salaries will be at least at the minimum required by national legislation. In order to meet the above commitments and to continuously improve the performance of Social Responsibility policy, our company strives to ensure mutual cooperation with all relevant social institutions, customers, suppliers and partners, in a spirit of sincere and mutual respect. The Social Responsibility Policy, with which all company’s actions are harmonized, as well as the work regulations, are communicated to the Group's staff and partners. Any claim or complaint can be sent to the following e-mail addresses: Social Accountability Accreditation Services: saas@saasaccreditation.org Social Accountability International: info@sa-intl.org Eurocert S.A.: info@eurocert.gr ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Η διοίκηση της ICM INTERNATIONAL CLEANING METHODS Α.Ε , διατυπώνει την ρητή δέσμευσή της για αποτελεσματική και αποδοτική διαχείριση της οδικής ασφάλειας. Η επίτευξη άριστης επίδοσης στον τομέα αυτό είναι µια από τις κύριες επιδιώξεις. Η επίδοση της εταιρείας μετράτε σε ετήσια βάση µέσω της θέσπισης δεικτών αποδοτικότητας και των αντίστοιχων µετρήσιµων στόχων. Η συνεχής βελτίωση της επίδοσης των δεικτών οδικής ασφάλειας αποτελεί οδηγό για το σύνολο των εργαζομένων και συνεργατών της εταιρείας. Βασικός και µόνιµος στόχος είναι η εξασφάλιση µηδενικών οδικών ατυχηµάτων ικανών να οδηγήσουν σε τραυµατισµό ή θάνατο. Για την επίτευξη των στόχων αυτών η εταιρεία έχει σχεδιάσει, τεκµηριώσει και εφαρµόζει ένα πλήρες σύστηµα διαχείρισης µε επίκεντρο την Οδική Ασφάλεια το οποίο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου ISO 39001:2012. Μέσω της εφαρµογής του Συστήµατος ∆ιαχείρισης Οδικής Ασφάλειας, η δέσµευση της ∆ιοίκησης διαχέεται σε όλες τις σχετικές διεργασίες, λειτουργίες και δραστηριότητες της εταιρείας. Ειδικότερα η διοίκηση δεσμεύεται : • να εξασφαλίζει όλους τους απαραίτητους πόρους για την συνεχή βελτίωση του Συστήµατος ∆ιαχείρισης για την Οδική Ασφάλεια και την επίτευξη των εκάστοτε στόχων για την Οδική Ασφάλεια • να συνεργάζεται µε κάθε ενδιαφερόµενο που µπορεί να συνεισφέρει στην επίτευξη των στόχων για την Οδική Ασφάλεια και γενικότερα στην δηµιουργία ασφαλών συνθηκών οδικής κυκλοφορίας • να υιοθετεί διεργασιοκεντρική προσέγγιση στο θέµα της Οδικής Ασφάλειας µε διαφάνεια και να ενθαρρύνει την συµµετοχή στην επίτευξη των στόχων για την Οδική Ασφάλεια από όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας • να ιεραρχεί συγκεκριµένες δράσεις για την επίτευξη των στόχων Οδικής Ασφάλειας µε βάση την Καλύτερη ∆ιαθέσιµη Πληροφόρηση • να επικοινωνεί σε όσους επηρεάζουν την επίδοση της στα θέµατα Οδικής Ασφάλειας, την σηµασία που η ίδια η ∆ιοίκηση αποδίδει στην συµµόρφωση µε τις απαιτήσεις του Συστήµατος ∆ιαχείρισης κατά ISO 39001 και στην επίτευξη των στόχων για την Οδική Ασφάλεια • να επικοινωνεί σε όλους τους εργαζόµενους την σηµασία που η ίδια η ∆ιοίκηση αποδίδει στην συµµόρφωση µε κάθε νοµική ή κανονιστική απαίτηση που σχετίζεται µε την Οδική Ασφάλεια • να υποστηρίζει τους υπεύθυνους όλων των οργανωτικών δοµών σε κάθε επίπεδο της ιεραρχίας στην προσπάθειά τους να εφαρµόσουν τις επιταγές της παρούσας Πολιτικής και να καθοδηγήσουν το προσωπικό που αναφέρεται σε αυτούς ΒΕΝΑΚΗΣ ΘΩΜΑΣ Γενικός Διευθυντής Πολιτική Εσωτερικών Αναφορών & Καταγγελιών (Ν. 4990/22) Η Εταιρεία μας δεσμεύεται να λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες ηθικής και πάντοτε σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και το εκάστοτε κανονιστικό πλαίσιο, με απώτερο σκοπό την τήρηση υψηλών προτύπων εταιρικής διακυβέρνησης, διαφάνειας και επαγγελματικής και ηθικής δεοντολογίας. Ως εκ τούτου, η εταιρεία δεσμεύεται για τη μηδενική ανοχή σε παράνομες ή παράτυπες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων και ενέργειες διαφθοράς οι οποίες πλήττουν το κύρος και τη φήμη της. Στο πλαίσιο αυτό και επιδιώκοντας έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με άπαντες τους εργαζομένους και τους τρίτους με τους οποίους συναλλάσσεται, η εταιρεία τους ενθαρρύνει να γνωστοποιούν άμεσα περιπτώσεις παραβάσεων και ανάρμοστης συμπεριφοράς αλλά και κάθε πράξη ή συμπεριφορά που πιθανόν να αποκλίνει από την ενδεδειγμένη, όπως κρίνεται αναγκαίο. 1. ΣΚΟΠΟΣ Σκοπός της Πολιτικής Διαχείρισης Αναφορών (εφεξής Πολιτική) είναι να δημιουργήσει το πλαίσιο για τον έγκαιρο εντοπισμό παρατυπιών, παραλείψεων ή αξιόποινων πράξεων στις εργασίες της εταιρείας. Η παρούσα Πολιτική καθορίζει τις αρχές και το πλαίσιο λειτουργίας βάσει του οποίου η Εταιρεία λαμβάνει, διαχειρίζεται και διερευνά αναφορές για παρατυπίες, παραλείψεις ή άλλες αξιόποινες πράξεις που υπέπεσαν στην αντίληψη του προσωπικού της ή τρίτων προσώπων και αφορούν την Εταιρεία. Η Εταιρεία λαμβάνει σοβαρά υπόψη όλες τις αναφορές ενδεχόμενου παραπτώματος και σε κάθε περίπτωση, διασφαλίζεται η εμπιστευτικότητα της αναφοράς και διεξάγεται σχετική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν παράβαση. Για κάθε παράβαση λαμβάνονται τα απαιτούμενα διορθωτικά μέτρα και οι σχετικές κυρώσεις οι οποίες καθορίζονται σύμφωνα και με την φύση της παράβασης, το εφαρμοστέο δίκαιο και τις συμβάσεις εργασίας/συνεργασίας. 2. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Η παρούσα Πολιτική αφορά: • Εργαζόμενους (μόνιμους, εποχικούς, ορισμένου χρόνου, με δελτίο παροχής υπηρεσιών, μέσω εξωτερικού συνεργάτη) • Εργολάβους και υπεργολάβους • Προμηθευτές • Συμβούλους, Ειδικούς Συνεργάτες • Εκπαιδευόμενους • Μέλη της Διοίκησης και ανώτατα διευθυντικά στελέχη • Υποψήφιους για θέσεις εργασίας ή άλλες μορφές συνεργασίας • Πελάτες • Μετόχους 3. ΟΡΙΣΜΟΙ Στην παρούσα Πολιτική, ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί: 1. «Αναφορά»: η παροχή πληροφοριών σχετικά με παραβιάσεις της παρούσας προς τον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) της Εταιρείας. 2. «Αναφερόμενος»: φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο κατονομάζεται στην αναφορά ως πρόσωπο στο οποίο αποδίδεται η παραβίαση ή που σχετίζεται με το πρόσωπο στο οποίο αποδίδεται η παραβίαση που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας. 3. «Αναφέρων»: το φυσικό πρόσωπο, που προβαίνει σε αναφορά, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με παραβιάσεις, τις οποίες απέκτησε στο εργασιακό πλαίσιο. 4. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ/ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ Υ.Π.Π.Α. Ο Υ.Π.Π.Α. έχει τις εξής αρμοδιότητες: α) παρέχει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα υποβολής αναφοράς εντός της εταιρείας και κοινοποιεί τις σχετικές πληροφορίες σε εμφανές σημείο της εταιρείας, β) παραλαμβάνει αναφορές σχετικά με παραβιάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας, γ) βεβαιώνει την παραλαβή της αναφοράς στον αναφέροντα, δ) προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να επιληφθεί της αναφοράς το αρμόδιο όργανο/επιτροπή αξιολόγησης της Εταιρείας, ή περατώνει τη διαδικασία, με την αρχειοθέτηση της αναφοράς, ε) διασφαλίζει την προστασία της εμπιστευτικότητας της ταυτότητας του αναφέροντος και κάθε τρίτου που κατονομάζεται στην αναφορά, εμποδίζοντας την πρόσβαση σε αυτή σε μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, στ) παρακολουθεί τις αναφορές και διατηρεί επικοινωνία με τον αναφέροντα και, εφόσον απαιτείται, ζητά περαιτέρω πληροφορίες από αυτόν, ζ) παρέχει ενημέρωση στον αναφέροντα για τις ενέργειες που αναλαμβάνονται, η) παρέχει σαφείς και εύκολα προσβάσιμες πληροφορίες για τις διαδικασίες υπό τις οποίες οι αναφορές μπορούν να υποβληθούν στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας και, κατά περίπτωση, σε δημόσιους φορείς ή θεσμικά και λοιπά όργανα ή οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και` θ) σχεδιάζει και συντονίζει επιμορφωτικές δράσεις σχετικά με τη δεοντολογία και την ακεραιότητα, συμμετέχει στη χάραξη εσωτερικών πολιτικών για την ενίσχυση της ακεραιότητας και της διαφάνειας της Εταιρείας. Ο Υ.Π.Π.Α. οφείλει να: i) ασκεί τα καθήκοντά του με ακεραιότητα, αντικειμενικότητα, αμεροληψία, διαφάνεια και κοινωνική υπευθυνότητα, ii) σέβεται και τηρεί τους κανόνες εχεμύθειας και εμπιστευτικότητας για θέματα για τα οποία έλαβε γνώση κατά την άσκηση των καθηκόντων του, iii) απέχει από τη διαχείριση συγκεκριμένων υποθέσεων, δηλώνοντας κώλυμα, εφόσον συντρέχει περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων. 5. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΑΦΟΡΩΝ Η παρούσα πολιτική αφορά επιλήψιμες συμπεριφορές με την έννοια της παράνομης, παράτυπης, επικίνδυνης ή ανήθικης πρακτικής που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο δραστηριοτήτων της εταιρείας και η οποία εγείρει ζητήματα ευθύνης. Τέτοιες συμπεριφορές μπορεί να περιλαμβάνουν ενδεικτικά και όχι περιοριστικά τις κάτωθι περιπτώσεις: • Απάτη • Διαφθορά / Κατάχρηση εξουσίας • Δωροδοκία, παραβίαση πολιτικής δώρων και φιλοξενίας • Σύγκρουση Συμφερόντων • Κλοπή, υπεξαίρεση • Πλαστογραφία • Παραβίαση εμπιστευτικότητας και προσωπικών δεδομένων • Νομιμοποίηση παράνομων εσόδων • Παραβίαση νομοθεσίας για τον ανταγωνισμό • Παρατυπίες σε θέματα λογιστικής απεικόνισης οικονομικών στοιχείων • Κατάχρηση των πόρων της εταιρείας • Παραβίαση σε θέματα ασφάλειας και υγείας • Παραβίαση περιβαλλοντικής νομοθεσίας • Διακριτική μεταχείριση εργαζομένων • Απειλή, Εκβίαση • Εξύβριση, συκοφαντική δυσφήμιση • Παραβίαση νομοθεσίας και εταιρικών πολιτικών • Μη ηθική συμπεριφορά Δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας πολιτικής περιστατικά βίας και παρενόχλησης στην εργασία, τα οποία ρυθμίζονται στην αντίστοιχη πολιτική για την αντιμετώπιση της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία. Στο πλαίσιο εφαρμογής της Πολιτικής Αναφορών δεν εξετάζονται αναφορές που αφορούν: • Πληροφορίες που έχουν ήδη δημοσιευθεί (πχ άρθρα εφημερίδων , sites κλπ) • Διαφωνίες σε θέματα που αφορούν πολιτικές και αποφάσεις της διοίκησης • Προσωπικά́ θέματα και διαφωνίες με συναδέλφους ή προϊσταμένους • Φήμες & Διαδόσεις • Περιπτώσεις διαχείρισης παραπόνων πελατών που εντάσσονται στην συνήθη λειτουργία της εταιρίας • Περιπτώσεις που αφορούν προσωπικές καταστάσεις και αντιπαραθέσεις Η εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα στους αναφέροντες να υποβάλλουν την αναφορά τους είτε επωνύμως είτε ανωνύμως. Ωστόσο η Εταιρεία ενθαρρύνει τους αναφέροντες να υποβάλλουν επωνύμως την αναφορά τους, καθώς αυτό προσδίδει μεγαλύτερη αξιοπιστία στο περιεχόμενο της αναφοράς και τις προθέσεις του αναφέροντος, ενώ επιτρέπει την παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων, αλλά και την ενημέρωση του ίδιου του αναφέροντος σχετικά με την πορεία της αναφοράς. Η εταιρεία δεσμεύεται να προστατεύει τους αναφέροντες, δεδομένου ότι υπέβαλαν την αναφορά καλή τη πίστη, από κάθε διάκριση ή δυσμενή μεταχείριση, συμπεριλαμβανομένων των αντιποίνων. Μετά το πέρας της εξέτασης της αναφοράς, δεν προβλέπονται κυρώσεις ή συνέπειες για όσους δεν αποδειχθεί ότι διέπραξαν ή συντέλεσαν έκνομη ενέργεια. Οι αναφερόμενοι θα ενημερώνονται για το περιεχόμενο της αναφοράς, για τα άτομα που συμμετέχουν στην επεξεργασία και την αξιολόγησή της, για τα σχετικά δικαιώματά τους και την άσκησή τους, σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο. Δικαίωμα ενημέρωσης-πρόσβασης έχουν κατ’ αρχήν και όλα τα πρόσωπα που επηρεάζονται από την υποβολή αναφοράς, πέραν του προσώπου κατά του οποίου στρέφεται η αναφορά, όπως είναι ο αναφέρων, οι μάρτυρες, τρίτα πρόσωπα που περιλαμβάνονται στην αναφορά σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους όρους που θέτει το ισχύον πλαίσιο. Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να παρέχεται ενημέρωση κατά τον προσήκοντα χρόνο εφόσον αυτό δεν παρακωλύει τη διερεύνηση της υπόθεσης και δεν παρεμποδίζει την αξιολόγηση της αναφοράς καθώς και την συλλογή πληροφοριών και στοιχείων που απαιτούνται, εφόσον δεν οδηγεί άμεσα ή έμμεσα σε ταυτοποίηση των αναφερόντων, εφόσον δεν οδηγεί σε αποκάλυψη εμπιστευτικών πληροφοριών οι οποίες λόγω της φύσης τους και ιδίως λόγω των υπέρτερων έννομων συμφερόντων της εταιρείας, οφείλουν να παραμείνουν απόρρητες, και εφόσον δε παρεμποδίζει την θεμελίωση, άσκηση ή υποστήριξη νομικών αξιώσεων της εταιρείας ή/και την τυχόν ποινική διαδικασία. 6. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στις αναφορές πραγματοποιείται σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων αλλά και με τις σχετικές πολιτικές της εταιρείας. 7. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ Η παρούσα πολιτική προβλέπει σαφείς διαδικασίες υποβολής και διαχείρισης των αναφορών. Αρχικά, σε κάθε αναφορά πρέπει να περιλαμβάνονται τα περιστατικά εκείνα που στοιχειοθετούν την αναφερόμενη πράξη, εξειδίκευση αυτών με την ακριβή (ει δυνατόν) περιγραφή ημερομηνίας, τοποθεσίας και εμπλεκόμενων προσώπων και η αναφορά να συνοδεύεται (ει δυνατόν) από σχετικά έγγραφα. Δεν είναι απαραίτητο να συμπεριλαμβάνονται αποδεικτικά στοιχεία αλλά κάθε σχετική πληροφορία η οποία θα διευκολύνει την αξιολόγηση της αναφοράς θα συνεκτιμηθεί. Οι αναφορές δύνανται: (α) Να αποσταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Εταιρείας icmsalp@gmail.com με θέμα «Εμπιστευτική αναφορά υπ’ όψιν ΥΠΠΑ»ή (β) Να αποσταλούν ταχυδρομικώς στη διεύθυνση της Εταιρείας, ήτοι στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης 6, Αργυρούπολη 16452, με την ένδειξη «Εμπιστευτική αναφορά υπ’ όψιν ΥΠΠΑ». (γ) Να υποβληθούν εγγράφως απευθείας στον ΥΠΠΑ. (δ) Να υποβληθούν τηλεφωνικά στον αριθμό 21 0991 9919 όπου θα καλέσουν και θα ζητήσουν να συνδεθούν με τον ΥΠΠΑ. (ε) Να υποβληθούν προφορικώς σε διά ζώσης συνάντηση με τον ΥΠΠΑ και εντός εύλογου χρονικού διαστήματος Στην περίπτωση υποβολής αναφοράς μέσω τηλεφώνου, όπου η συνομιλία δεν καταγράφεται, η Εταιρεία δύναται να τεκμηριώσει την προφορική υποβολή αναφοράς με τη μορφή επακριβών πρακτικών της συνομιλίας, τα οποία συντάσσονται από τον Υ.Π.Π.Α., παρέχοντας στον αναφέροντα τη δυνατότητα να επαληθεύσει, να διορθώσει και να συμφωνήσει με τα πρακτικά της συνομιλίας, υπογράφοντάς τα. Εάν ο αναφέρων ζητήσει συνάντηση με τον Υ.Π.Π.Α. για να υποβάλει αναφορά, με την επιφύλαξη της συναίνεσης του αναφέροντος, τηρούνται πλήρη και επακριβή πρακτικά της συνάντησης σε σταθερή και ανακτήσιμη μορφή, που συντάσσονται από τον Υ.Π.Π.Α., παρέχοντας στον αναφέροντα τη δυνατότητα να επαληθεύσει, να διορθώσει και να συμφωνήσει με τα πρακτικά της συνάντησης, υπογράφοντάς τα. Σε περίπτωση άρνησης υπογραφής των πρακτικών που προβλέπονται ανωτέρω, γίνεται σχετική μνεία επί του πρακτικού από τον Υ.Π.Π.Α. Ο ΥΠΠΑ της Εταιρείας είναι αρμόδιος να παραλαμβάνει τις διάφορες αναφορές και να ενημερώνει σχετικά προκειμένου να συσταθεί ad hoc η Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών με τις προς εξέταση αναφορές, σύμφωνα με όσα ορίζονται κατωτέρω. Οποιαδήποτε διαμαρτυρία ή παράπονο ή άποψη δεν αποτελεί αναφορά υπό την έννοια της παρούσας πολιτικής. 8. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΠΟΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ Μόλις υποβληθεί οποιαδήποτε αναφορά, θα ακολουθείται η κατωτέρω διαδικασία διαχείρισης και διερεύνησης: Ο Υ.Π.Π.Α.: - Επιβεβαιώνει την παραλαβή της αναφοράς στον αναφέροντα άμεσα και σε κάθε περίπτωση εντός επτά (7) εργάσιμων ημερών από την ημέρα παραλαβής. - Ενημερώνει για την αναφορά την τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών, η οποία διαχειρίζεται την αναφορά με τη δέουσα επιμέλεια, αμερόληπτα και εμπιστευτικά, και την οποία απαρτίζουν μέλη που θα ορίζονται ad hoc αναλόγως το περιεχόμενο της αναφοράς. Η Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών διερευνά καταρχάς, εάν η αναφορά εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας Πολιτικής. Μετά τον πιο πάνω αρχικό έλεγχο Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών προχωρά στην περαιτέρω διερεύνηση της αναφοράς. Εφόσον απαιτείται, ζητούνται περαιτέρω πληροφορίες από τον αναφέροντα, μέσω του Υ.Π.Π.Α. Σε περίπτωση που η αναφορά στρέφεται κατά μέλους της Επιτροπής Αξιολόγησης Αναφορών ή εάν οποιοδήποτε μέλος της Επιτροπής βρεθεί σε κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων, τότε το μέλος αυτό αφαιρείται από τη λίστα παραληπτών για τη συγκεκριμένη αναφορά, δεν συμμετέχει στη διερεύνηση της σχετικής αναφοράς και αντικαθίσταται ad hoc από πρόσωπο που θα ορίζεται από την ως άνω Επιτροπή. Η Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών διερευνά την αναφορά, διενεργεί ελέγχους, αξιολογεί την ακρίβεια των ισχυρισμών που περιλαμβάνονται σε αυτή, αποφασίζει σχετικά με το βάσιμο ή μη της υπό διερεύνησης αναφοράς, καταγράφει τα αποτελέσματα της έρευνας και, ανάλογα με αυτά, εισηγείται α) τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης της αναφερόμενης παραβίασης, όπως, επιπλέον εκπαίδευση εργαζομένων, δημιουργία νέων δικλίδων εσωτερικού ελέγχου, τροποποιήσεις σε υπάρχουσες διαδικασίες, δικαστικές ενέργειες (δίωξη, αγωγή για ανάκτηση κονδυλίων), β) την περαιτέρω διερεύνηση της αναφοράς, ή γ) την περάτωση της διαδικασίας και αρχειοθέτηση της αναφοράς, στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας, ώστε αυτός να λάβει τις απαραίτητες αποφάσεις. Σε περίπτωση που η αναφορά στρέφεται κατά του Διευθύνοντος Συμβούλου ή αυτός ο τελευταίος βρεθεί σε κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων, τότε η απόφαση της Επιτροπής Αξιολόγησης Αναφορών διαβιβάζεται στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, ώστε αυτός να προβεί στις δέουσες ενέργειες. Οι αποφάσεις της Επιτροπής Αξιολόγησης Αναφορών είναι αιτιολογημένες και λαμβάνονται κατά πλειοψηφία. Ο Υ.Π.Π.Α. παρέχει ενημέρωση στον αναφέροντα για τις ενέργειες που αναλαμβάνονται μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες από τη βεβαίωση παραλαβής, ή αν δεν έχει αποσταλεί βεβαίωση στον αναφέροντα, τους τρεις (3) μήνες από το πέρας των επτά (7) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αναφοράς. Σε περίπτωση απόρριψης της αναφοράς από την Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών, η διαδικασία περατώνεται, ο Υ.Π.Π.Α. αρχειοθετεί την αναφορά και γνωστοποιεί εγγράφως στον αναφέροντα την απόφαση της Επιτροπής, στην οποία περιλαμβάνονται οι λόγοι απόρριψης. 9. ΜΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Εάν ο αναφέρων θεωρεί ότι η εσωτερική αναφορά του δεν αντιμετωπίστηκε ορθά ή αποτελεσματικά, δύναται να την υποβάλει εκ νέου στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.). Οδηγίες αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής αναφοράς στην Ε.Α.Δ. βρίσκονται αναρτημένες στον διαδικτυακό της τόπο www.aead.gr. Ειδικά για τις παραβάσεις των άρθρων 101 και 102 της Σ.Λ.Ε.Ε. (περί κανόνων δικαίου ελεύθερου ανταγωνισμού της Ε.Ε.), ο εξωτερικός δίαυλος αναφοράς στον οποίο ο αναφερόμενος δύναται να απευθυνθεί είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Οδηγίες αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής αναφοράς στην Επιτροπή Ανταγωνισμού βρίσκονται αναρτημένες στον διαδικτυακό της τόπο www.epant.gr. 10. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΑΝΑΦΟΡΕΣ Η Εταιρεία προστατεύει τους αναφέροντες παραβιάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας πολιτικής και διασφαλίζει την μη ύπαρξη αντιποίνων. Στο πλαίσιο αυτό απαγορεύεται κάθε μορφής αρνητική συμπεριφορά/αντίποινα σε βάρος οποιουδήποτε έχει πραγματοποιήσει αναφορά, συμπεριλαμβανομένων των απειλών και ενεργειών αντεκδίκησης. Απαγορεύονται, ιδίως, οι ακόλουθες μορφές αντιποίνων: α) παύση, απόλυση ή άλλα ισοδύναμα μέτρα, β) υποβιβασμός, παράλειψη ή στέρηση προαγωγής, γ) αφαίρεση καθηκόντων, αλλαγή τόπου εργασίας, μείωση μισθού, μεταβολή του ωραρίου εργασίας, δ) στέρηση κατάρτισης, ε) αρνητική αξιολόγηση επιδόσεων ή αρνητική επαγγελματική σύσταση, στ) επίπληξη, επιβολή πειθαρχικού ή άλλου μέτρου, περιλαμβανομένης χρηματικής ποινής, ζ) καταναγκασμός, εκφοβισμός, παρενόχληση ή περιθωριοποίηση, η) διάκριση ή άδικη αντιμετώπιση, θ) μη μετατροπή σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου σε αορίστου χρόνου, ι) μη ανανέωση ή πρόωρη καταγγελία σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου, ια) σκόπιμη βλάβη, περιλαμβανομένης προσβολής της φήμης, ιδίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή οικονομική ζημία, περιλαμβανομένης επιχειρηματικής ζημίας και απώλειας εισοδήματος, ιβ) καταχώριση σε λίστα ανεπιθύμητων («μαύρη λίστα»), βάσει τομεακής ή κλαδικής επίσημης ή ανεπίσημης συμφωνίας, που μπορεί να συνεπάγεται ότι το πρόσωπο δεν πρόκειται να βρει θέση εργασίας στον τομέα ή στον κλάδο στο μέλλον, ιγ) πρόωρη διακοπή ή ακύρωση σύμβασης για εμπορεύματα ή υπηρεσίες ή υπηρεσίες, ιδ) άρνηση ή στέρηση παροχής εύλογων προσαρμογών σε άτομα με αναπηρία. Τυχόν πράξη αντιποίνων θα πρέπει να αναφέρεται άμεσα στην Επιτροπή Αξιολόγησης Αναφορών. Ομοίως προστατεύονται κατά περίπτωση, τρίτα πρόσωπα που συνδέονται με τους αναφέροντες και μπορεί να υποστούν αντίποινα σε εργασιακό πλαίσιο, όπως συνάδελφοι και συγγενείς των αναφερόντων, προσωπικές επιχειρήσεις ή νομικά πρόσωπα συμφερόντων των αναφερόντων ή για τις οποίες εργάζονται ή με τις οποίες συνδέονται καθ΄ οιονδήποτε τρόπο με εργασιακή σχέση. 11. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Η εταιρεία επιφυλάσσεται να λάβει οποιοδήποτε ενδεδειγμένο μέτρο σε βάρος οποιουδήποτε εργαζομένου, αντισυμβαλλόμενου ή πάσης φύσεως συνεργάτη της, εφόσον προκύψει ή διαπιστωθεί με οποιονδήποτε τρόπο ότι παραβίασε τις απαιτήσεις της παρούσας πολιτικής. Η ίδια διαδικασία μπορεί επίσης να ασκηθεί σε περίπτωση που εργαζόμενος, αντισυμβαλλόμενος ή πάσης φύσεως συνεργάτης της σκοπίμως παραπλάνησε την Εταιρεία για οποιοδήποτε υπό διερεύνηση θέμα στο πλαίσιο της παρούσας Πολιτικής ή πρόβαλε ψευδείς ισχυρισμούς σε βάρος συναδέλφου, αντισυμβαλλόμενου ή συνεργάτη της εταιρείας. Σημειώνεται ότι η παραβίαση της πολιτικής μπορεί να οδηγήσει σε ποινή φυλάκισης και χρηματική ποινή για πρόσωπα που παρεμποδίζουν ή αποπειρώνται να παρεμποδίσουν την υποβολή αναφοράς, προβαίνουν σε αντίποινα ή κινούν κακόβουλες διαδικασίες σε βάρος των αναφερόντων, προβαίνουν σε αντίποινα ή κινούν κακόβουλες διαδικασίες σε βάρος των αναφερόντων και παραβιάζουν την υποχρέωση τήρησης του εμπιστευτικού χαρακτήρα της ταυτότητας των αναφερόντων. 12. ΤΗΡΗΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΑΦΟΡΩΝ Η εταιρεία τηρεί αρχεία για κάθε αναφορά που παραλαμβάνει, σύμφωνα με τις απαιτήσεις εμπιστευτικότητας που προβλέπονται στην παρούσα. Οι αναφορές αποθηκεύονται για εύλογο και αναγκαίο χρονικό διάστημα, προκειμένου να είναι ανακτήσιμες και να τηρηθούν οι απαιτήσεις που επιβάλλονται από τον παρόντα, το ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και πάντως μέχρι την ολοκλήρωση κάθε έρευνας ή δικαστικής διαδικασίας που έχει εκκινήσει ως συνέπεια της αναφοράς σε βάρος του αναφερομένου, του αναφέροντος ή τρίτων προσώπων. 13. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ - ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ Η παρούσα πολιτική θα αξιολογείται σε ετήσια βάση ως προς την λειτουργικότητά της και, εφόσον κριθεί αναγκαίο, θα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των νέων συνθηκών, θα τροποποιείται, επικαιροποιείται και αναθεωρείται, προκειμένου να βελτιώνεται συνεχώς η αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητά της. Κάθε νέα ολοκληρωμένη έκδοση θα καταργεί την επόμενη. Υπεύθυνος Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (ΥΠΠΑ) έχει οριστεί o κ. ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΑΚΟΣ και οι αναφορές δύνανται να αποσταλούν άμεσα σε αυτόν στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Philippos.Pakos@hellecon.com